Popis kolejiště

 

Kolejiště je umístěno na dřevěné konstrukci ve výšce 90 cm nad zemí. Pod touto konstrukcí se nacházejí skříňky, komody, televize atd., defacto tedy příliš místa navíc nezabírá :-)

Největší panel A, na kterém se nachází stanice Pavlov, má rozměry 330 x 100 cm.

 

Panel B se stanicí Velký Brod má rozměry 280 x 40 cm.

Panel D má rozměry 200 x 100  cm

 

a s panelem B je spojen úzkým "panelem" C o rozměrech cca 300 x 8 cm.

 

Na panel D pak navazuje směrem ke vstupním dveřím do pokoje přístavba o rozměrech cca 200 x 40 cm, na které se nachází převážná část stanice Hradec.

 

Chtěl jsem, aby provoz na kolejišti i v domácích podmínkách v pokoji necelých 20 m2 v maximální možné míře imitoval provoz skutečné železnice. A na skutečné železnici skutečně velmi těžko budeme hledat kolejové ovály, skryté smyčky či neúměrná stoupání (maximální stoupání v měřítku TT by mělo dosahovat 1 cm/1 m tratě). Rovněž budeme jen stěží hledat nádraží, ze kterého vlak odjede, aby se do něho za 2 minuty vrátil z druhé strany. Rozhodl jsem se proto pro trať vedoucí z jedné koncové stanice Hradec přes zastávky Starý Hradec, Lesná, Skalsko, stanici Velký Brod, zastávky Opatovice a Borovinka zastávka do druhé koncové stanice Pavlov. 

Stanice Pavlov je největší stanicí na kolejišti. Má celkem 10 kolejí a 3 nástupiště. U hran nástupišť je 6 kolejí, jedna je odstavná kolej pro nákladní vlaky, další dvě koleje vedou do lokomotivního depa a jedna slouží k nakládce nákladních vozů z místního překladiště.

Stanice Velký Brod je čtyřkolejná a slouží pro křižování vlaků cca na půli cesty mezi Hradcem a Pavlovem. Dále z této stanice odbočuje lokálka do Borovinky přes Pavlov město.

Stanice Hradec pak má 5 staničních kolejí (3 delší, 2 kratší) a jednu odstavnou kolej pro lokomotivy.

Všechny stanice jsou vybaveny světelnými návěstidly (typ AŽD, v menší míře CCCP).

Provoz na kolejišti je analogový a o změně na digitální neuvažuji.