Časté otázky
Zde uvádím odpovědi na nejčastější dotazy ke kolejišti, které jsem za dobu, co kolejiště mám, od nejrůznějších lidí dostal :)
1. Proč není trať propojená tak, aby vlaky mohly jezdit stále dokola?
Odpovídám otázkou, jestli i v reálném provozu na železnici krouží vlaky stále dokola nebo raději spojují body A s body B :)
2. Jak je v koncových stanicích zajištěn návrat vlaku na trať?
Všechny koleje v obou koncových stanicích jsou rozděleny na dva odpojitelné elektrické úseky. Jestliže tedy do stanice přijede vlak, lokomotiva tohoto vlaku je zde odpojena a na druhý konec vlaku přijede lokomotiva druhá. První lokomotiva po odjezdu soupravy odjíždí na odstavnou kolej a zde čeká na příjezd další soupravy. Poté se vše opakuje. Takový postup je k vidění na většině koncových nádraží v reálu, např. na Masarykově nádraží v Praze.
3. Jak dlouho trvala stavba kolejiště?
Se stavbou jsem začal v polovině roku 2006, cca za půl roku byla hotová hrubá stavba. Různé detaily a vylepšení dodělávám dodnes.
4. Jak velké je kolejiště a jak je řešeno jeho umístění v pokoji?
Má rozměry 330x100 + 280x40 + 300x8 + 200x100 + 200x40. Kolejiště je umístěno na dřevěné konstrukci ve výšce 90 cm nad zemí. Pod touto konstrukcí se nacházejí skříňky, komody, televize atd., defacto tedy příliš místa navíc nezabírá :-)
5. Proč nejezdí na kolejišti více vlaků současně?
Vlaky jezdí podle zpracovaného grafikonu, který současnou jízdu více vlaků nepředpokládá :-) Pouze občas dochází ke křižování 2 vlaků ve stanici Velký Brod uprostřed trasy. Aktuální grafikon je dostupný v hlavním menu :-)
Máte-li nějaký další dotaz, neváhejte mne kontaktovat :)