Kniha návštěv

Datum: 07.02.2010

Vložil: Franta

Titulek: Polemika na některén názory...

Zdar TT !!
V první řadě Ti pane kolego musím pochválit zpracování kolejiště i celkový motiv a samozřejmě i skladbu vozidel na kolejišti a pojetí provozu! Super není co dodat.
Poněkud mě ale zaráží Tvé šmahem odsouzení skrytých smyček, přesněji řečeno skrytých částí na kolejištích. Docela hustě ve svém názoru mícháš "hrušky s bramborama". Samozřejmě o okruzích, kde vlaky jezděj dokola není co diskutovat, ale skryté smyčky není proč odsuzovat!! Pokud by došlo na lámání chleba a měl by jsi obhajovat své kolejiště, tak sice správně uvádíš (tzv.hlavové) nádraží Masarykovo. Ale pozor, jiné takové prakticky není! (kusé koleje a jen jedno zhlaví). Abych nevypadal jako tlachající PC prudič tak zkus mrknout sem https://tt-kolejiste.unas.cz
Hodně dalších úspěchů !!

Datum: 08.02.2010

Vložil: Livingproof

Titulek: Re: Polemika na některén názory...

Děkuji za pochvalu.
Co se týká skrytých smyček, samozřejmě chápu jejich význam a nepovažuji je za takový prohřešek proti modelování reálného provozu jako kolejové ovály.
Avšak u mého kolejiště, pokud chci modelovat provoz skutečných vlaků dle platného jízdního řádu včetně řazení, použití skrytých smyček by znamenalo, že by např. EC mělo vůz 1.třídy a restaurační vůz v obou směrech vždy na začátku vlaku a to není reálné :)

Datum: 08.02.2010

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Polemika na některén názory...

To je sice pravda, ale pokud půjdeš do "detailu" tak je větší nesmysl, že takovej vlak pojede tak krátkej úsek z konečné na konečnou, tam naopak vidím daleko přijatelnější, že "odjede pryč".
Pokud by měl bejt reálně ztvárněn provoz na daném vozebním rameni (neberme teď v úvahu je či není tento úsek napojen na "další železniční síť") pak by u tebe jezdilo maximálně to desiro nebo sólo škatulka a na šoupáku kancelář a zpátky dva vozy.
Slyšel jsem, že v německu je jakési "hnutí" prosazující v modelařině VŠE ÚPLNĚ PINTLICH, včetně přepočtů vzdáleností, pojetí provozu, poloměru oblouků, úhlů odbočení vyhybek, šroubované spojky kolejí atp. A sami sebe tím vědomě odsoudili k tvorbě těch nejzapadlejších lokálek (stanice o třech kolejích, ale dlouhých několik metrů - přesně dle přepočtu), takže na to potřebujou mrtě prostoru...

Datum: 09.02.2010

Vložil: Livingproof

Titulek: Re: Re: Re: Polemika na některén názory...

Tak samozřejmě, že na takové pintlich modelování bych v případě, že nechci provozovat jen řadu 810, potřeboval nejméně tělocvičnu. Bohužel mám na to pouze pokoj o 20m2 v RD, takže musím dělat kompromisy. Jedním z nich je i absence jakýchkoli skrytých částí, které by zabíraly prostor na úkor částí viditelných.

Datum: 09.02.2010

Vložil: Franta

Titulek: Re: Re: Re: Re: Polemika na některén názory...

Samozřejmě to je pochopitelný. Ale skryté části maj tu výhodu, že můžou bejt schovány přímo vespod pod těma viditelnejma, já vím to u tebe asi není proveditelný.
Na mojom, vlastně celoživotnim projektu (viz web) momentálně zřizuju skryté provozní zázemí a to řekněme dost komfortní. Kolejiště buduju od dětství a robim postupné změny. Vše začínalo vlastně úplně stejně jako u tebe: koncová - průjezdná - koncová (jedna byla dokonce i hlavová s kusejma kolejema). Jak se mi ale rozrůstal park vozidel, přestávalo to stačit a sundavat rukama vlaky a nasazovat jiný je jedna z největších pitomin.
"Komfortní zázemí" bude poskytovat: velké skryté nádraží kam se odjede z jednoho konce tratě, menší skryté nádraží (3k.) na opačném konci hlavní tratě a spojovací kolej mezi těmito dvěmi skrytými částmi umožňující provoz "ložený tam-prázdný zpět" nebo třeba právě tebou uveden "služebák za lok-služebák na konci" (ve velkém skrytém bude možný servis vč přepřahu HV). A třetí skryté nádraží za lokálkou (dvě k), umožňující buď návrat zpět nebo průjezd smyčkou zpět. (snad je to líp popsaný vč náčrtků na mojom webu).
PS: příjeď se podívat na ZŽZ, ale na takovejhle pokec tam na provoznim dnu moc času nebude :-))))

Datum: 09.02.2010

Vložil: Livingproof

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Polemika na některén názory...

Vlaky sundávám pouze na jednom konci kolejiště a to za stanicí Hradec v místě úzkého prodloužení trati "ke dveřím", které tak svou povahou plní tuto funkci skryté části kolejiště.
Jinde vlaky (vyjma poruch) nesundávám, protože grafikon je postaven tak, aby se všechny vozy jedoucí do Pavlova dostaly na jiných vlacích v průběhu dne zpět do Hradce :)

Datum: 16.12.2009

Vložil: marek3

Titulek: kolejiště

Kde jsou ve skutečnosti tyto stanice?

Datum: 17.12.2009

Vložil: Livingproof

Titulek: Re: kolejiště

Ve skutečnosti nejsou nikde. Raději jsem zvolil imaginární stanice než se pokoušet modelovat nějaké skutečné, protože by se mi to zajisté nepodařilo ani z 10%. Ono je sice hezké pojmenovat si stanici na kolejišti Hradec Králové hl.n., avšak na dokonalé vymodelování takové stanice by člověk potřeboval tělocvičnu.

Datum: 26.11.2009

Vložil: Mejdlo

Titulek: Grafikon

Cauwes, prosimte mohl by jsi mi poslat jeste jednou ten mail s tim grafikonem a vse k tomu potrebnym, musel jsem toziž přeinstalovat operační systém a tvůj mail mázl. Díky moc. soukup.iba@seznam.cz

Datum: 19.11.2009

Vložil: jiří

Titulek: ať žije kolejiště TT

škoda že se ty fotky doluho,dlouho načítají jinak co vidím tak paráda.

Záznamy: 51 - 60 ze 85
<< 4 | 5 | 6 | 7 | 8 >>

Přidat nový příspěvek